Informowanie o odwołanych lub przesuniętych zajęciach jest chyba najlepszym przykładem niekompatybilności potrzeb nadawcy i odbiorcy. Za swoich czasów studenckich pamiętam, że informacje o odwołanych zajęciach umieszczane były w gablotach przed dziekanatami. Innymi słowy student szedł pod salę i nerwowo rozglądał się po korytarzu, czekał na upłynięcie kwadransa akademickiego, następnie szedł pod dziekanat i szukał informacji na temat odwołania zajęć. Jeżeli informacji nie było, należało udać się do dziekanatu i ostatecznie zweryfikować stan faktyczny. Następnie szło się do Hadesu, albo w inne przyjazne miejsce, czekając (lub nie) na kolejne zajęcia.

Choć od moich czasów studenckich upłynęły niemal dwie dekady, niewiele się w tym zakresie zmieniło. Komunikaty o odwołanych zajęciach publikujemy na stronie internetowej DSM. Obieg informacji jest w zasadzie taki sam – student przychodzi na zajęcia, czeka i w końcu sprawdza, tyle że nie na piechotę w gablocie, ale online. Oczywiście może być i tak, że sam prowadzący sam daje studentom znać, niezależnie od dziekanatu. Jeżeli jednak informacja trafia do nas, znajduje się właśnie tam.

Zakładając, że nikt nie zaczyna życia od sprawdzenia strony DSM oraz, że nie każdy prowadzący zajęcia za każdym razem uprzedza studentów o swojej nieobecności, dochodzimy do sytuacji, w której student jest mądry po szkodzie, a zatem przychodzi na zajęcia i dowiaduje się, że ich nie ma. Natomiast sporo osób zaczyna życie od sprawdzenia, co dzieje się w mediach społecznościowych…

Zamierzamy zatem wprowadzić na dziekanatowym FB nowy rodzaj informacji – linki do informacji o odwołanych bądź przeniesionych zajęciach. Informacje podawać będziemy w systemie: [data] [nazwa przedmiotu] + link do aktualności, gdzie można sprawdzić, o które zajęcia (którego prowadzącego) chodzi. Podobny system wprowadził znacznie wcześniej na swoim FB dziekanat Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studenci go sobie chwalą – może zadziała i u nas. Będziemy próbować – tymczasem proszę jednak pamiętać, że zasadniczym źródłem wiedzy jest zakładka „Odwołanie/przesunięcie zajęć” na stronie DSM.

(Visited 401 times, 1 visits today)
The following two tabs change content below.
prof. SGH dr hab., prodziekan Studium Magisterskiego SGH, kierownik Zakładu Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej, Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH

Ostatnie wpisy Katarzyna Górak-Sosnowska (zobacz wszystkie)