Zbliżający się (nieuchronnie) początek roku akademickiego to nie tylko czas wzmożonej pracy dziekanatu, ale także najlepszy weryfikator kanałów komunikacyjnych. Mamy, co prawda, blog i profil na FB, jednak kanałem formalnym i zasadniczym źródłem wiedzy na temat obowiązujących procedur powinna być strona internetowa DSM.

Czytając czasami pytania studentów, jakie zadawane są teraz intensywnie na różnych grupach na FB dochodzę do wniosku, że albo oni z kolei nie czytają tego, co jest na naszej stronie, albo to, co się na naszej stronie znajduje, nie do końca odpowiada temu, co według studentów powinno na niej być. I myślę, że prawda znajduje się gdzieś po środku.

Jakiś czas temu współprowadziłam szkolenie z procesów zachodzących w dziekanatach dla jednej z firm informatycznych. Chodziło o to, aby programiści zapoznali się z pracą i specyfiką jednostek, dla których tworzą swoje oprogramowanie. Inaczej powstanie oprogramowanie, z którego będzie zadowolony programista, natomiast niekoniecznie użytkownik docelowy. O ile programiści nie staną się swoimi klientami, produkt finalny może nie spełniać  oczekiwań faktycznych użytkowników.

Wychodząc z takiej właśnie logiki, w ścisłej współpracy z Biurem Rzecznika Praw Studenta Samorządu Studentów, proszę Państwa o feedback na temat naszej strony – na tyle konkretny, abyśmy mogli zmodyfikować ją tak, aby była bardziej przejrzysta i pomocna dla studentów (i żeby nie świerzbiły mnie ręce, aby spontanicznie odpowiadać studentom na ich pytania na grupach FB, co od 3 dni sporadycznie robię). W tym celu razem z Rzecznikiem Praw Studenta, p. Kacprem Marią Jakubcem, przygotowaliśmy krótką ankietę, do której wypełnienia zachęcamy.

I na koniec uwaga ogólniejsza: od kilku miesięcy z koleżanką, Ewą Wiśniewską, szukamy szczęśliwych dziekanatów (nie, to nie musi być oksymoron). Prowadzimy wywiady z kierownikami jednostek, które można określić jako szczęśliwe, jak i takich którym do szczęścia czegoś brakuje. Zauważyłyśmy, że jednym z wyznaczników tego, czy dziekanat jest szczęśliwy, są jego relacje ze studentami. W szczęśliwych dziekanatach studenci znani są z imienia, nazwiska, a często i swoich problemów i codziennych spraw. Angażują pracowników dziekanatu do różnych aktywności – czy to akcji charytatywnych, czy wieczoru gier planszowych, a nawet przedstawienia jasełkowego (były to konkretnie Jasełka Matematyczne, podczas których w aktorów wcielili się studenci, pracownicy naukowi i pracownicy administracji wydziału). Są to także studenci, którzy współpracują z dziekanatami, a nawet pomagają im w czasie kumulacji zadań.

Mam nadzieję, że nasza współpraca z Samorządem Studentów zapoczątkowana inicjatywą Samorządu, aby zmienić (nie ukrywam, na ładniejszą) oprawę graficzną naszej broszury dla studentów I semestru, a obecnie kontynuowana pracą nad stroną internetową, będzie wpisywać się w ten nurt.

>> i jeszcze raz: ANKIETA <<

(Visited 306 times, 1 visits today)
The following two tabs change content below.
prof. SGH dr hab., prodziekan Studium Magisterskiego SGH, kierownik Zakładu Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej, Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH

Ostatnie wpisy Katarzyna Górak-Sosnowska (zobacz wszystkie)